Three Hopes Reviews zijn verdeeld

Byleth en Shez kruisen de zwaarden.

Afbeelding: Nintendo

Het embargo is zojuist opgeheven Fire Emblem Warriors: Three Hopeshet op muziek gebaseerde vervolg op Nintendo’s veelgeprezen strategiespel, Fire Emblem: Three Houses. De meeste recensenten lijken het erover eens te zijn: drie hoop is een waardevolle opvolger van Drie Huizen, hoewel velen leken op te branden in de repetitieve gevechten. Sommige critici verwelkomen de terugkeer van een robuust systeem voor sociale links waarin spelers speciale gesprekken kunnen ontgrendelen nadat ze voldoende vriendschapspunten hebben verzameld. Anderen denken dat de plot, die overslaat Drie Huizen‘ academy boog en springt meteen in een alternatieve versie van de oorlog van die game, zorgt voor een fascinerende benadering van een vervolg. Degenen die genoten hebben Drie Huizen waren gewoon blij om hun oude te zien Drie Huizen weer klasgenoten. Terwijl sommigen vonden drie hoop een succesvolle fusie zijn van Drie Huizen focus op wereldopbouw en de krijgers serie’ kenmerkende grootschalige gevechtsmechanica, vonden anderen dat de uitvoering ontbrak.

Sommigen wilden gewoon drie hoop een voortzetting zijn van Drie Huizen’ krachtige verhalen vertellen, waarvan ze het spel voelden levert. Degenen die hou niet van theekransjes en de sociale aspecten van Drie Huizen, zullen echter waarschijnlijk een slechte tijd tegemoet gaan, omdat ze nergens heen zijn gegaan. Er zijn veel sociale systemen om mee om te gaan, en recensenten zijn verdeeld over het al dan niet vastleggen van de game dezelfde charme van Drie Huizen (een criticus dacht eigenlijk dat drie hoop had een beter plot dan Drie Huizen voor het schoolaspect weglaten).

En dan is er nog het gevecht, misschien wel het meest verdeeldheid zaaiende element van de game, wat misschien niet zo verwonderlijk is als je bekend bent met de geschiedenis van kritische reacties op de musou-genre. Sommigen beweren dat het spel een belangrijke upgrade van de Dynasty Warriors serie. En terwijl andere recensenten tevreden waren over hoe de ontwikkelaars meer strategie toevoegden aan drie hoop, vonden veel critici het gevecht zelf repetitief. Een criticus noemde het systeem vooral om de kleurrijke cast te beperken tot “een smal veld van totale verplaatsingssets”, ondanks hoe het spel elk personage unieke passives geeft.

De Vuur embleem-geïnspireerde strategielaag is sterk verbeterd sinds de eerste Fire Emblem Warriors spel, en ermee bezig zijn geeft veel meer voldoening. Je kunt zo gedetailleerd worden als je wilt en je individuele soldaten het bevel geven om specifieke zones en vijanden aan te vallen en te verdedigen, maar ik vond het geweldig om mijn hele leger op unieke missies te sturen om de bases uit te schakelen die ik negeerde, of ze te vertellen dat ze allemaal moesten volgen mij terwijl ik naar bijzonder krachtige vijanden sprintte. Het team is echt behulpzaam en je relatie met hen groeit samen met hun vermogensniveaus terwijl je tussen missies door met ze omgaat. Door met iedereen te kletsen en over hen te leren, is het spannend om ze te zien slagen op het slagveld.

drie hoop brengt geen revolutie teweeg in de formule van musou, dus als je helemaal tegen deze stijl van vechten bent, zal het waarschijnlijk niet van gedachten veranderen. Het voelt echter als een nieuw leven ingeblazen benadering van dit genre, en ik vond het geweldig hoe het strategie in evenwicht brengt met meer actiegerichte gevechten. drie hoop is slim, inventief, houdt het leven buiten gevechten vermakelijk en de strategische gameplay heeft verrassende diepgang. Het belangrijkste is dat het erg leuk is – verre van een snelle cash-in op Drie Huizen‘ succes, dat kan voor sommigen een zorg zijn geweest.

Fire Emblem Warriors: Three Hopes is een volkomen redelijk spel. Er is niets dat “nieuw en opwindend” schreeuwt, maar er zijn ook geen gebreken die zo in het oog springen dat ik in de verleiding kwam om de controller neer te leggen, mijn handen in de lucht te steken en weg te lopen. Hoe meer investering een bepaalde speler heeft in Drie Huizen in het bijzonder, hoe waarschijnlijker het is dat de goede momenten in drie hoop zal opwegen tegen het slechte, en de mysteries van het langzame verhaal van de game zullen ongetwijfeld sommige mensen geïnteresseerd genoeg houden om door enkele van de saaiere, drukke werkachtige gevechtskaarten te komen.

Deze verbeteringen [in how characters can quickly move around the battlefield] zijn nodig, zoals drie hoop verwacht dat je nogal wat oorlog voert. Elke primaire missie heeft verschillende zijmissies die niet kunnen worden overgeslagen en nog veel meer optionele verhaalmissies. Er is een oorlogskaart waar je leger naar het doel moet oprukken door kleinere schermutselingen te voltooien, en het is hier waar de formule begint te bezwijken onder zijn gewicht. Je komt naar elk musou-spel voor de strijd, maar drie hoop pakt te veel vulmiddel in, zelfs als je alles wat optioneel is negeert, wat leidt tot een irritante herhaling in de loop van zijn 25-achtige uren. Tenzij je van plan bent om het verhaal in de loop van één tot twee maanden stukje bij beetje te ervaren, zul je waarschijnlijk moe worden van het voeren van dezelfde gevechten lang voordat de aftiteling begint. Ik raad aan om jezelf te pacificeren.

Fire Emblem Warriors: Three Hopes trekt bijna uit wat een gedurfde cross-over zou moeten zijn – waanzinnig grootschalig, Dynasty Warriors-stijl gevechten met een deel van de tactische diepgang die maakte Vuur embleem zo beroemd. Waar drie hoop slips is in zijn vermogen om de personages die zo duidelijk in het hart van de film stonden, nieuw leven in te blazen Drie Huizen ervaringen. Ondersteuningslinks zijn een leuke bijkomstigheid en laten zien dat er meer aan de hand is drie hoop dan hakken en hakken over grote open slagvelden, maar het buitenspel zetten van zo’n geliefde cast van helden is moeilijk te verhelpen. Fire Emblem Warriors: Three Hopes dreigt nieuwe wegen in te slaan voor de krijgers serie, en is een solide nieuwe onderneming voor de Vuur embleem serie in het algemeen, maar de versmelting tussen de twee concepten is niet zo naadloos als het had kunnen zijn.

Er zijn flitsen van mechanische schittering in drie hoop, die laten zien hoe de gevechten van de game zich verder hadden kunnen onderscheiden van de games ervoor; maar [developer] Omega Force zet zich niet volledig in. Specifieke niveaus hebben concepten als “niet ontwijken” als een geforceerde uitdaging, die bij hogere moeilijkheidsgraden wat meer subtiliteit van moment tot moment laten zien. Builds kunnen soms net zo verfijnd worden als het gebruik van een vervloekt zwaard dat je vergiftigt: terwijl je het omzeilt door je genezingsvermogen te upgraden. Het is bijna zover in termen van het ontwikkelen van de krijgers baseline, maar het is niet genoeg om mensen aan boord te krijgen als je geen fan bent.

Ja, waar het origineel Fire Emblem Warriors voelde me een beetje bloedarm als het ging om de verhaalkant van de dingen, hier heb je een waar feest om je in te verstoppen en het wordt allemaal ondersteund door een overvloed aan systemen en activiteiten waar je je tussen de gevechten aan overgeeft breng veel quality time door met de leden van het huis waar je trouw aan hebt gezworen. Je kunt op privé-expedities ronddwalen om de relaties met wie je maar wilt te verbeteren, dialoogkeuzes te maken, geschenken uit te delen, deel te nemen aan “ondersteunende gesprekken” en zelfs de wildernis in te trekken op korte uitstapjes waarbij je converseert, beantwoord vragen en maak grappen terwijl u de camera vrijelijk beweegt om een ​​goede oude blik te werpen op het huidige object van uw genegenheid. Je kunt gewoon niet winnen van een goede oude chinwag.

Voor wat het spel is — een vervolg op Drie Huizen met realtime Musou-gevechten – het levert wat het beloofde. Er is een mysterie aan drie hoop die alleen kan worden ontrafeld met tientallen uren aan gevechten en tussenfilmpjes, en de game gaat uit van substantiële reeds bestaande kennis van Drie Huizen. Fans zullen genieten van de hereniging met hun favoriete personages, maar de afgeleide plot en ingebouwde grind maken het moeilijker om aan iemand anders te verkopen.

Het lijkt erop dat terugkerende fans van Drie Huizen zal zich meteen thuis voelen in drie hoop– zolang je het niet erg vindt om te vechten. Maar de game lijkt ook een meer strategische revisie te zijn van Fire Emblem Warriorswat een welkome upgrade is waar ik reikhalzend naar uitkijk.